I znowu o moście Wschodnim …

Mimo, że most Wschodni powstanie dopiero za kilka lat, inwestycja cały czas jest tematem zainteresowanie nie tylko mieszkańców Biskupina, Sępolna czy Zalesia. Droga będzie prowadzić min. do zielonych płuc Wrocławia, zabytkowego Parku Szczytnickiego i w to, że przeprawa jest potrzebna, nie wątpi chyba nikt.

Plany powstania Mostu Wschodniego sięgają początków XX wieku, a dokładnie 1906 roku. Już wtedy planiści miejscy zauważali taką potrzebę, gdyż wiedzieli, że miasto będzie się rozwijało. Obecnie, żeby wydostać się z Sępolna czy Swojczyc, można skorzystać z mostu Szczytnickiego lub Zwierzynieckiego. Ich przepustowość jest jednak ograniczona. Tysiące samochodów codziennie jeżdżą ulicami Wróblewskiego, Mickiewicza, przez mosty Szczytnicki i Zwierzyniecki. Właśnie dlatego, by chronić te teren, nowa przeprawa jest niezbędna.

„Wszystko, co znajduje się w obrębie Wielkiej Wyspy, wpisane jest do rejestru zabytków: osiedla Sępolno i Biskupin, Hala Stulecia wraz z Pergolą, Park Szczytnicki. Tym bardzie trzeba chronić te miejsca, wyprowadzić stąd ruch samochodów mówi Miejski Konserwator Zabytków Katarzyna Hawrylak- Brzezowska.

 

Na razie Miasto szuka doświadczonego doradcy finasowego, który opracuje model finasowanie przedsięwzięcia. Most ma być wybudowany w Partnerstwie Publiczno-Prywatnym (PPP). Więcej o ogłoszeniu czytaj tutaj dialog konkurencyjny

Na ratunek Wielkiej Wyspie

Kto cierpi bez mostu?

Dlaczego most musi powstać wraz z drogą do ul. Mickiewicza?

Czy inwestycja jest bezpieczna dla środowiska?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x