Nowe mosty Chrobrego – rozpoczęto budowę

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką. W poprzednim tygodniu rozpoczęły się prace nad tą inwestycją. Jest to tuż po budowie Alei Wielkiej Wyspy, druga najważniejsza modernizacja przeprawy na Wielką Wyspę.

Jak widać na powyższym planie, inwestycja to nie tylko budowa samych mostów, ale również przygotowanie torów tramwajowych od strony Mickiewicza oraz drogi i dojazdów do mostów wysokości ul. Mydlanej. Przypomnijmy, że trwają prace związane z przygotowaniem trasy tramwajowej na Swojczyce, elementem której mają być właśnie Nowe Mosty Chrobrego.

Koszt całości to blisko 70 mln zł, mosty które zostaną wybudowane na Swojczycach i połączą je z Sępolnem. Przeprawa powstanie w połowie przyszłego roku (w połowie 2023 roku). Jezdnia ma mieć 7 metrów szerokości, przewidziano też obustronne ścieżki rowerowe o szerokości 1,5 metra, obustronne chodniki dla pieszych o szerokości 2 metrów i obustronne bariery o szerokości 1 metra.

– W sumie powstanie 877 m nowej jezdni (na moście 186 m), ponad 1 km dróg dla rowerów, ponad 1100 m nowych chodników. Na mostach wybudujemy torowisko tramwajowe, które wykorzystamy w przyszłości, gdyż trwa projektowanie trasy tramwaju na Swojczyce – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. Mosty będą miały 50 t nośności, to znacznie więcej od obecnych (15 t).

Powstaną dwie przeprawy – most Południowy, który będzie miał 153,51 m długości całkowitej, a most Północny 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz z torowiskiem. Linia tramwajowa, a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa, ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową, powstanie obok osiedla Olimpia Port.

– W międzywalu i od ul. Monopolowej do Monte Cassino pojawi się torowisko. Przebudowane zostaną wszystkie sieci podziemne – dodaje Krzysztof Świercz.

Już po oddaniu przeprawy do użytku zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu. Samochody zmierzające do centrum pojadą torowiskiem, a w kierunku Swojczyc jezdnią. Dzięki temu będzie pas dla autobusów MPK. Jest to rozwiązanie tymczasowe do momentu budowy nowej linii tramwajowej, która połączy Sępolno ze Swojczycami.

Elementy stalowe do budowy już wyprodukowany

Jak uzyskałem informację od przedstawicieli władz Wrocławia, że w czasie gdy trwały formalności związane z rozpoczęciem prac, zlecono już pracę polegające na wyprodukowaniu elementów konstrukcyjnych w zakładzie produkcyjnym w Gdyni, to zrobiłem wielkie Wow. Gotowe są: dźwigary, łuki, poprzecznice, wsporniki. W końcu ktoś rozsądny zadbał o to, aby przygotować wszystko co będzie potrzebne. Dzięki czemu czas potrzebny na zakończenie inwestycji przewidziany jest na 14 miesięcy.

Nowe informacje od miasta można śledzić pod linkiem: https://www.wroclaw.pl/prezydent-wroclawia/nowe-mosty-chrobrego

Facebook
Twitter
LinkedIn
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

W artykule znajdziesz:

0
Would love your thoughts, please comment.x