Konsultant ślubny – potrzebny czy nie?

Dość łatwo zaobserwować, że z każdym rokiem konsultanci ślubni i ich usługi zyskują na coraz większej popularności. Spróbujmy odpowiedzieć na pytanie, kim jest konsultant ślubny i komu jest potrzebny?

Konsultant ślubny – kto to taki?

Konsultanci ślubni to osoby, które zawodowo zajmują się przygotowaniami do ślubu oraz wesela. Ich specjalnością jest organizowanie ceremonii i przyjęć weselnych, a także dyskretne czuwanie nad przebiegiem w trakcie ich trwania. To właśnie oni w imieniu pary młodej negocjują ceny z właścicielami sal weselnych, firmami cateringowymi, kwiaciarniami, kamerzystami itd. Konsultanci ślubni muszą mieć szeroką wiedzę na temat aktualnych trendów w modzie ślubnej, a także organizacji wesel. Potrafią zorganizować także najbardziej oryginalne ślubne niespodzianki, wesela dla gwiazd czy dla celebrytów.

W czym pomoże konsultant ślubny?

Odpowiedź jest prosta – we wszystkim! Dosłownie we wszystkim. Od wynajęcia sali weselnej, poprzez ustalenie menu, załatwienie fryzjera i krawcowej aż po dekoracje ślubne i wszelką dokumentację.

Konsultant ślubny z pewnością potrzebny jest osobom bardzo zapracowanym, które absolutnie nie mogą pozwolić sobie na „marnowanie” czasu przy załatwianiu domu weselnego, menu oraz innych ważnych detali ślubnych. Nie oznacza to wcale, że narzeczeni całkowicie odetną się od przygotowań ślubnych, bo tak się nie da. Młodych już na samym początku czeka długa rozmowa z konsultantem ślubnym, podczas której zostaną ustalone wszelkie szczegóły uroczystości, potem jeszcze kilka krótkich spotkań podsumowujących bieżące działania. Podczas pierwszej rozmowy ustalany jest także budżet weselny.

Konsultant ślubny przyda się także tym, którzy o przygotowaniu ślubu nie mają zielonego pojęcia i bojąc się organizacyjnej katastrofy stawiają na profesjonalnych konsultantów.

Jeśli natomiast dysponujecie dużą ilością czasu wolnego i macie ochotę sami załatwiać wszelkie formalności, miejsce na ślub, czy całą resztę spraw, wcale nie musicie korzystać z pomocy konsultantów.

Jak wybrać dobrego konsultanta ślubnego?

Warto sprawdzić opinie na dostępnych formach internetowych, dodatkowo poprośmy o portfolio już przygotowanych i przeprowadzonych wesel. Niektórzy zwracają uwagę na to, czy dany konsultant jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych, do którego przyjmowani są członkowie według ściśle określonych norm i zasad. Korzystajmy z podpowiedzi znajomych, czy rodziny, bo ich porady mogą być najlepsze.

Ile kosztują usługi konsultantów ślubnych?

Konsultanci obliczają swoje wynagrodzenie na różne sposoby, oto najczęstsze z nich. Stała stawka – od 3500 złotych w górę. Drugi rodzaj rozliczenia to prowizja, procent od wartości budżetu wesela (zazwyczaj 10%). Jeśli więc na jego organizację zamierzacie przeznaczyć 30 000 złotych, konsultantowi ślubnemu będziecie musieli wypłacić wynagrodzenie w wysokości 3000 złotych. Trzecim sposobem jest opcja, gdy konsultanci ślubni swoje wynagrodzenie czerpią z wynegocjowanych ze ślubnymi podwykonawcami rabatów. Jeżeli np. zespół weselny pobiera za swoją usługę 2000 zł. i udzieli rabatu w kwocie 300 zł., to są to właśnie pieniądze, które trafiają do kieszeni konsultanta.

Jak widać zawód konsultanta jest potrzebny i bardzo przydatny, można, zatem prognozować, że zainteresowanie ich usługami będzie z roku na rok rosło.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
wpDiscuz
0
0
Would love your thoughts, please comment.x