Urzędnicy mają konkretne plany co do przyszłości budynków przy ul. Wróblewskiego. – Zajezdnią mogłaby zarządzać Hala Stulecia, bo jest w jej najbliższym sąsiedztwie i z powodzeniem mogłaby wykorzystywać ją do kulturotwórczych działań – mówi wiceprezydent Wrocławia. W innych zajezdniach już trwają przygotowania do przejęcia tramwajów z likwidowanego obiektu.
Przypomnijmy, już wiosną ubiegłego roku donosiliśmy o planach likwidacji zajezdni Dąbie. Wśród propozycji, co może powstać w zabytkowych budynkach obiektu usytuowanego u zbiegu ulic Wróblewskiego i Tramwajowej pojawiało się m.in. muzeum, pawilon usługowy lub market.
Wygląda na to, że miasto ma już sprecyzowane plany co do przyszłości zajezdni przy ul. Wróblewskiego, która – jak podkreślają urzędnicy – jest za droga w utrzymaniu na dotychczasowe przeznaczenie.
– Pomysłów na nowe zagospodarowanie terenu jest kilka: centrum studenckie, centrum wystawiennicze, obiekt kulturalny. Zajezdnią mogłaby zarządzać np. Hala Stulecia, bo jest w jej najbliższym sąsiedztwie i z powodzeniem mogłaby wykorzystywać ją do kulturotwórczych działań – mówi w wywiadzie dla miejskiego portalu wroclaw.pl Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia.
Jak tłumaczą urzędnicy, MPK będzie użytkować obiekt do czasu, kiedy będzie gotowa wyprowadzić stamtąd wszystkie tramwaje.
– W innych zajezdniach już trwają przygotowania pod przyjęcie dodatkowych składów. Budowane są tam tory odstawcze, gdzie tramwaje będą miały miejsca postojowe. Ruch tramwajowy w przyszłości skoncentrujemy na pozostałych trzech zajezdniach. MPK już rozpoczęło pracę, pieniądze na ten cel są zarezerwowane – dodaje Wojciech Adamski.
Dodajmy, że we wrześniu ubiegłego roku Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia postulowało o kompromis i stworzenie w zajezdni muzeum komunikacji miejskiej, sali koncertowej i targu owocowo-warzywnego. A lutym 2013 roku TUMW złożyło wnioski do planu miejscowego dla zajezdni Dąbie.
Członkowie TUMW tłumaczą, że chcą pogodzić potrzeby różnych interesariuszy, dlatego zaproponowali budowę nowej hali handlowej, podobnej do hal zajezdni, od przyszłej Alei Wielkiej Wyspy, aby nie korkować skrzyżowania Olszewskiego i Tramwajowej.
źródło: tuwroclaw.pl