Drugi przetarg na parking koło hali

Spółka Hala Stulecia ogłosiła kolejny przetarg na wykonawcę wielopoziomowego parkingu podziemnego. Zwycięzca ma sam sfinansować inwestycję, a później na niej zarabiać. Pierwsza próba się nie udała, bo firmy uznały, że budowa się nie opłaci.

Podziemne miejsca postojowe mają powstać na działce przy hali od strony ul. Kopernika, tuż obok istniejącego obecnie parkingu naziemnego. Może na nim parkować jedynie 220 samochodów. To stanowczo za mało jak na potrzeby tego miejsca. Jego atrakcją nie jest już tylko sama Hala Stulecia czy organizowane w niej imprezy. Obok na Pergoli jest multimedialna fontanna, działa już także Regionalne Centrum Turystyki Biznesowej. W pobliżu jest także ogród zoologiczny. Władze hali pierwsze podejście do budowy wielopoziomowego parkingu podjęły na początku ubiegłego roku. Spółka oszacowała, że budowa parkingu podziemnego kosztowałaby około 60 mln zł. Hala jest jednak obciążona kosztami własnych inwestycji m.in. kapitalnego remontu wnętrza zabytku. Na kolejne nie ma pieniędzy, dlatego zdecydowano, że budowa parkingu przeprowadzona zostanie w ramach tzw. koncesji budowlanej. To znaczy, że firma, która wygra przetarg, przeprowadzi inwestycję za własne pieniądze. W zamian będzie czerpać zyski z biletów za parkowanie. Przetarg trzeba było jednak unieważnić. Hana Cervinkova, prezes hali: – Część ofert miała błędy formalne. Inni oferenci oczekiwali, że w części dołożymy się do budowy. Twierdzili, że w przeciwnym wypadku inwestycja im się nie zwróci. My stoimy na stanowisku, że w miejscu, które staje się coraz bardziej popularne, na parkingu można zarobić – mówi.

Ogłoszony nowy przetarg również przeprowadzony zostanie w ramach koncesji budowlanej. Na oferty spółka czeka do 25 maja. – Wtedy usiądziemy do negocjacji umowy. Zdecydujemy m.in. na ile lat przekazać w użytkowanie parking – wyjaśnia Cervinkova. Maksymalna granica dopuszczona przez prawo to 30 lat.

Hala Stulecia wymaga od przyszłego inwestora zbudowania trzykondygnacyjnego parkingu dla 770 samochodów osobowych. Na poziomie terenu powstać ma plac manewrowy, wydzielone miejsce dla samochodów VIP-ów oraz 20 autokarów. W budowli będą także pomieszczenia dla ochrony, informacji turystycznej i toalety.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
wpDiscuz
0
0
Would love your thoughts, please comment.x